The Golden Fish!

Tro det eller ej men det är sant. Jag och Joakim har skaffat oss en guldfisk som heter Guldis. I know, fantasin flödade när vi/jag bestämde vad han skulle heta. Men han är fin, simmar runt så fridfullt och behöver inte bry sig om något. Han får mat och bara paddlar runt med sina fenor i sitt lilla palats och behöver inte göra något. Tror jag lite önskar att jag var en guldfisk, som bara kunde flyta runt i vattnet! Fast njaaa, hade nog varit lite enformligt i längden, men det förstår inte Guldis. Han har ju bara minne på typ 3 sek....

Borta bra men hemma bäst, eller vad säger man? Fast egentligen har jag två hem, minst! Men det är något speciellt att komma till K-town. Det känns som det är här jag ska vara just nu. Man sover bättre, men är lite lugnare och kan slappna av på ett annat sätt. Även om det är skönt att vara i Lomma så känner man lite press av att hinna allt man vill när man är där. Där vill man hela tiden utnyttja tiden på något sätt, medan här i Kristianstad så får man faktiskt lov att bara sitta!

Fast jag ska inte klaga. Har haft en super tid i Lomma. Firat jul, nyår, träffas Nico, Bella, Maria, Marina, Emelie, Martin, Clara, Jonna och listan kan göras så himla lång. Även träffat nya trevliga människor. Dessutom fick jag jobba med arbetskamraterna på Statoil oxå, faktiskt saknat er grabbar och Ann-Louise! Fick hoppa in lite fler pass, så jag jobbade 8 pass totalt, pengar är alltid bra! Tack till Mårten och Malin som gjorde så jag fick jobba lite under julen!

Men visst har man saknat Kristianstad, kanske inte skolans pluggande men alla vänner här. Jennifer, Kalle, Hassini, Frykholm, Hannah, Dessan, Carro och sist men inte minst min Pauline Norvell!!!!! Men skolan är i full gång och jag känner ändå att jag har kontroll på läget. Redovisningen är klar för fredag och jag har gått igenom hälften av alla kapitel vi har till tentan den 20 jan.

Sist men inte minst vill tacka mina fina föräldrar för denna underbara tid hemma hos er och för att ni alltid är så snälla. Ni är alltid saknade!


Guldis Guldfisk!


Han är fin!


Jag och Älskling matchade på nyårsafton!


Nyår 2011!

Paulina och Elina på tjejmiddagen hos Jonna den 29 december! Snygga!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0