Ibland blir det lite kaos!

Den senaste tiden har det varit lite kaos. Det har inte direkt varit kaos i mitt liv, utan det är helt enkelt personer som har behövt mig. I och med detta har den senaste tiden bestått av skola, pratande i telefon, viber, sms osv. och jobba på badet samtidigt som jag försökt ta hand om mig själv. I vilket fall som helst verkar det som kaoset har börjat lägga sig, så nu ska jag se till att försöka ta det lugnt och bli av med snuvan jag haft i drygt en vecka. Har fått sår i näsan så mycket jag snuvar runt, nu är det nog. Vitamin-boost här kommer jag!
 
Nu ska jag verkligen inte vara negativ. Jag ska säga er att det har hänt en hel del roliga och bra grejer den senaste veckan, samt att jag mår verkligen bra (bortsätt från snuvan). Löning och CSN gav helgen en lite shoppingtur och trevlig dag i stan med Johan i lördags. Jag fick inse att jag var tvungen att lägga pengar på en ny jacka, då jag fryser i sommarjackan på morgonen då de bara är runt 5 grader samtidigt som de är för varmt på dagen om jag sätter på mig min vinterjacka.
 
Senare på kvällen blev det lite förfest, och trots att jag sa att jag inte skulle hänga med ut i och med jobb på söndagen så hamna jag på något sätt på Grand Nightclub med resten av folket. Fruktansvärt roligt hade jag och även om söndagen blev riktigt tung på jobbet efter bara 2 timmars sömn är jag glad att jag bestämde mig för att hänga på. Är man pepp ska man inte gå miste om tillfället, jag lever ju bara en gång. Livet är kort!
 
Sara & Rebecca i lördagas på Grand!
 
Skolan går super. Jag är så stolt över mig själv! Förra veckan hade vi övningsuppgifter och dylikt som skulle göras i excel. När jag bad min lärare se så jag gjort rätt frågade han om han kunde koppla in min laptop i storbild och använda mina diagram och beräkningar som facit vid genomgången. Dessutom så gjorde vi en optimering av PCR (ni får spela med att ni fattar) som vi sedan pipittera på en gel. För det första var det bara min och Senadas resultat som blev rätt av grupperna som gjorde den analysen, samt att inte bara vår ansvarig för kursen som sa den blev kanon, utan även hans fru som också är forskare på högskolan kom fram till mig idag och sa att det var en riktigt snygg optimering! De flesta grupperna fick inte fram något alls på gelelektroforesen.
 
Här är agarosgelelektroforesen. Så jävla snygga band, allt syns tydligt och klart.
 

Åter till pluggandet,
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Halloj! Hur bra var det att festa när man skall jobba dagen efter ;) Tyckte du sa du skulle ta det lugnt? Ja, ja man måste slå runt ibland, annars är livet inte värt att leva.

Kram!

Svar: Tanken var att jag skulle ta det lugnt, men det blev inte så. Men jag lever och klarade av att jobba ;) KRAM
kristinaskristianstad.blogg.se

2013-10-04 @ 18:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0