Tåget körde på en älg!

Efter allt födelsedagsfirandet idag tog jag tåget hem till Kristianstad. När vi kört ifrån Hässleholm central, kanske 5 min senare, så hör man bara boom och tåget tvärnitar. Det är tyst och alla tittar på varandra helt förtvivlat. Det är tyst en stund till och sen hör man pipet i högtalarna, och en kvinna säger:
"Som ni alla kände så fick vi stanna tåget. Detta på grund av att vi körde på en stor älg, och vi har kraftiga skador på tåget."
Alla i vagnen tittar på varandra en gång till, med ännu större ögon. Kvinnan fortsätter:
"Tyvärr vet vi exakt vad som hänt med tåget, och om det går att lösa. Jag håller er uppdaterade så fort jag får veta mer."
Folk börjar små prata och man hör suck i vagnen. Då piper det igen.
"Som ni alla vet är älgar ganska stora djur. Som det ser ut nu kommer vi få stanna här ett tag och vi vet tyvärr inte hur länge."
 
Fortsättning följer...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0