Det börjar ta emot...

Efter tre veckor med inte en enda dags paus från skolan, och konstant nya fakta intryckt i mitt huvud börjar det ta emot. Känns som ett under att jag lyckts plugga lite efter att jag gått i skolan. Sån tur att det är två veckor till tentan och i princip inga föreläsningar alls, bara en dissektion och en redovisning. Redovisningen är nästan färdig redan och alla andra inlämningar som gjorts är redan godkända.
 
Trots huvudet är trött och det varit mycket i skolan har det hänt mycket roligt den senaste tiden. Vi hade en gästföreläsning förra veckan om djur som kallas björndjur (nej, det är inte däggdjuren björnar). Dessa djur var helt knäppa, man vet dessutom typ inget om dem. Dessa djur hade man skikat ut i rymden och utsatt dem för samma tryck som finns ute i rymden (alltså som att vi skulle skickas ut i rymden utan rymdskäpp eller rymddräkt) och de överlevde! Sen har man utsatt de för stråling upp upp 4000 gray utan att de dog (människan klarar upp till 5-6 gray). Tänk om dessa hade varit lika stora som riktiga björnar (de är bara några millimeter stora), vi hade gått under. Sen tänk om vi får en ny istider eller någon annan katastrof, de kanske hade varit ett av de få djur som överlevt!
 
Dessutom får vi inte glömma denna underbara sol! Jag älskar solen, den är så jävla bra. Tror att det är den som går mig att se ljuset i tunneln, hahahah. Fattar ni? Solen lyser och ljuset i tunneln. Sitter just nu och skrattar åt mig själv! Back to reality... Kristianstad har dessutom denna veckan haft värme-rekordet och i onsdags stod termometerna på 19,2 gradet! Sjukt najs dag!
 
Nu ska jag njuta av att det är fredag!
 
Bild på björndjuren genom mikroskop när vi skulle kolla på dem. De är de gula och vita "larverna".
 

 
 

Kommentarer
Postat av: pandah

vilka läskiga små varelser, och du, du klarar skolan, jag lovar, du är ju bäst, right?!

varför ska kristianstad alltid vara värst? jag var nöjd med våra 16 grader eller vad tusan vi hade i sandby, har bott där i ett par veckor nu. nu är jag i blåsiga karlskrona istället, trodde jag skulle blåsa ner i havet förut men klarade mig precis.

miss you!

Svar: tack finis!
Det blåser ganska mycket i Kristianstad ibland, men denna gången bodde jag på rätt ställe! :)
Miss you too!
kristinaskristianstad.blogg.se

2013-04-19 @ 15:21:52
URL: http://pandah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0