Stressklump i magen!

Nu börjar allvaret. Som alltid innan jul så blir ett en extra ökning i tempot i skolan. Detta på grund av att vi ska få lite ledighet under julen. För min del har det nog varit lite extra jobbigt då jag har organiserat att jag ska få göra två laborationer vecka 50 och få vara ledig redan vecka 51 då jag är på Gran Canaria då. Allt har gått enligt planerna och löser sig, väntar bara in sista bekräftelserna nu så att jag kan lugna ner mig. Ibland är det bra att man är social och kan prata mycket. Underlättar markant i dessa situationerna. Tyvärr är jag alltid lite nojig trots att det oftast går bra. I princip vet jag att detta kommer att lyckas då lärarna redan godkänt allt, men jag måste vara överrens med några elever oxå. Så i väntan på besked för föreläsningskamrater så har jag stressklump i magen, även om jag inte ens behöver ha det.
 
Bortsett från det med laborationerna så läser jag dessutom två kurser nu, dock båda på halvfart. Men.... den ena kursen miljökemi är på distans, vilket är helt annorlunda för mig. Allting är alltså nätbaserat och alla föreläsningar är där inspelade. Detta kommer säkerligen gå super om jag bara håller mig till schemat och har lite självdicipin.
 
Slutligen så i och med ledigheten under jul så brukar lärarna lägga projektarbeten som man då jobbar med hemma själv under julen, så vi egentligen inte är lediga. I och med två kurser nu så leder detta till två projektarbeten, dock kan vi koppla ihop dessa två så det blir mindre jobbigt. Projektplanerna ska vara inne den 26 nov, så nästa vecka får jag och Johanna se till att fixa det.
 
Som sagt det är lite stressigt nu, men jag tror att de kommer släppa så fort jag känner att jag har kontroll över situationen. Tredje dagen på två kurser hade jag inte direkt förväntat mig att jag ska ha kontroll så allt lär väl lösa sig som alltid!
 
Nu till lite mer positiva grejer! Igår var jag och Pauline och såg twiligtmaraton på SF bio i lund. Det blev alltså lite roadtrip och mysigt. Vi var alltså några av de första i världen att se twilgit breaking dawn del 2! Inte för att jag vet om man kan skryta med detta, men den var verkligen sevärd. Vi kom hem halv fyra i morse, men det är verkligen den dag jag kommer minnas.
 
Trots att jag sov länge idag har jag tvättat och pluggat distanskursen när jag väntat på tvättmaskinerna och torkningen. Effektiv dag!
 
Trött men nöjd tjej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0