Ute är mörkt och kallt...

... inne i husen lyser det överallt tända är ljusen! Lucia är redan här, fatta det redan är 13 dec! Vad hände med tiden?! Men men, trevligt är det när man kan äta lussebullar, julgodis och dricka kaffe en tisdag. "Kaka på en tisdag, här var det fest!" Kunde dock varit lite mysigare om det skulle snöa utanför fönstret och inte regna. I för sig snöa det förra veckan, men den snön smälte innan den landa på marken. Men mysigt var det för 10 min i alla fall!

Jag gjorde världens godaste julgodis i helgen, kanske inte så juligt men ändå! Godiset hette Diamkluttar och receptet får ni här:

2 st hackade diam
1 dl grovhackade cashewnötter
1 dl minimarshmallows
100g vit choklad
1,5 msk grädde

Först smälter man den vita chokladen i ett vattenbad. Därefter tillsätts grädden marshmallowsen, fortfarande ha skålen i vattenbad. Rör om så att smeten blir jämn och slutligen tillsätt diamen och cashewnöttern. Klicka sedan ut i lagom stora klumpar på ett bakplåtspapper och ställ kallt tills de stelat!
Enkelt eller hur? Lovar er de är supergoda, fråga Jocke om ni tvivlar!

Annars har det något inte hänt så mycket. Joakim är kallad till arbetsintervju efter jul så vi får hålla våra tummar att det går bra för honom då. Förövrigt så åker han till Gran Canaria på lördag, vissa har det bättre än andra!

Innan jag går och äter mat måste jag medge en grej. Saknar er mamma och pappa!


Glad Lucia på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0