11 September

Har ni någon gång varit med om att ert eget beteende överraskar er själv? Ni gör helt enkelt någon som ni inte trodde ni skulle göra i första taget. Precis så var det för mig idag! Jag var inte schemalagd i skolan idag och min plan var igår att jag skulle sova hela dagen och i princip inte göra något vettigt överhuvudtaget. För det första vaknar jag runt åtta och var hur pigg som helst, sen för det andra gjorde jag raka motsatsen från det jag tänkte jag skulle gör idag. Det som överraska mig själv var att jag faktiskt satte mig och pluggade, från klockan 10 fram tills nu. Det är hur långt som helst till tenta, har inte tenta förrän i november. Jag satte alltså mig helt frivilligt på min lediga dag då jag hade tänkte göra absolut ingeting och har skrev sammanfattning på de laborationer vi gjort hittills, tre stycken. Jag läser metodikkurs i cell- och molekylärbiologi fördjupning, och laborationerna är i princip halva kursen och de som kommer komma på tentan. Jag dock glad och stolt att jag gjorde detta, då jag vet att de kommer hjälpa mig när tentan närmar sig. Vi får bara hoppas att jag kommer vara lika duktig i framtiden!
 
Detta är dock inte allt. Utöver allt pluggande har jag även tvättat! I min ena pluggpaus fick jag för mig att helt plötsligt starta en tvättmaskin. Sen även mitt i allt insåg jag att detta är min sista dag som 20åring och jag har valt att fira den med tvätta och plugga... Då blir jag lite deprimmerad faktiskt! 
 
Men dagen är långt ifrån slut och ikväll ska jag och Johan till en annan Johan och dricka en eller två öl (i mitt fall cider) med lite andra trevliga människor. 
 
Nu ska jag fortsätta vara effektiv genom att gå ut i de fina vädret och ta en powerwalk innan jag hoppar in i duschen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0