Undrar om jag borde leva mer i nuet?

Jag vet om att jag gärna har en plan A, B, C och D. För att jag ska kunna känna lugnet att något i alla fall ska gå vägen. Igår var jag hos syon och kollade på mina möjligheter efter examen till våren. Hon frågade mig om jag alltid varit såhär, lite stressad över framtiden? Jag antar att jag alltid varit lite stressad över det, men jag är det bara i perioder. Så som nu, när examen "börjar" närma sig. Egentligen tror jag allt egentligen handlar om att jag vill vara ute i god tid, för är jag inte det blir det kortslutning i hela hjärnan om händelsen blir för tätt in på. Fast jag vet inte, jag kanske borde ta dagen som det kommer? Allt löser i slutändan, eller?
 
Bortsett från funderingar om framtiden så har mycket hänt. Jag har nu börjat läsa 10 veckor själv, alltså bara självstudier.... Dessutom började min lärare med 10 dagars semester, så allt är lite luddigt. Jag har läst allt som han bett mig göra, men har inte möte med honom förrän på fredag. Så blir två dagars ledigt för min del, GÖTT!
 
Dessutom har jag pratat med Micke, laboratioriechefen, på Absolut Company, och ska in på möte med honom nästa vecka och prata om mitt examensarbete. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Gumman,
Ta det lugnt... med din diciplin och fokus, så kan det inte annat än gå bra.
Man bör visserligen ha någon typ av plan men man måste leva i nuet och kunna njuta av tillvaron lite också. Det är dock en halvår (och någon tenta kvar)till examen.
Kul att du skall till Absolut och prata om examensarbete. Det kan ju i sin tur kanske leda vidare till någon jobb.
Puss o Kram

Svar: Jag vet att det alltid löser sig, men jag har lite svårt att ta det som det kommer.... PUSS
kristinaskristianstad.blogg.se

2013-11-22 @ 13:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0