Natriumjoner och kloridjoner är inga protolyter!

Rubriken ovan förklarar exakt vad vi just nu pratar om på fysikaliska kemin! Mer ingående än så kommer jag inte gå in på det. Kommer bara bli förvirrande för er, och jag tror faktiskt inte ni bryr er så mycket om det ändå!

Solen skiner idag och det har det gjort hela veckan! Visst är det skönt att klockan är över 18.00 och solen har ännu inte gått ner. Känns super, nästan sommarkänsla på det! På tal om sommar så ska jag jobba på Statoil och kommer att tillbringa mycket tid i Lomma! Hoppas jag ni blir glada för. Dock så kommer det bli hem till K-town lite i vilket fall, eventuellt en sista minuten i och med alla pengar man har tjänat/kommer tjäna under våren!

Annars så mår jag super, mycket piggare och gladare samt inte varit sjuk på ett tag. Kanske har kommit ur den onda cirkeln! Jag hoppas det iaf!

Imorn är det ingen föreläsning, vilket betyder att jag får sova ut första gången på ett tag. Förövrig ska jag och Joakim städa, tvätta och åka till soptippen! Sjukt vuxet! Jag måste berätta om gårdagen lite innan det är dags för maten. Jag och Joakim frostade av frysen sen inventera all mat vi har hemma sen åkte till Ica Maxi för att handla. Vi hade 300 kr presentkort och massa rabatter plus 10% på hela köpet. Allt skulle kostat nästan 1100 kr men vi betala bara 458 kr! Sjukt grymt får jag säg och nu behöver vi typ inte köpa mer än förbrukningsvaror närmaste tre veckorna!

Men nu har köttet legat i marinad tillräckligt, blir fläskfile i ugnen marinerat i vitlök och persilja och lite till!


Såhär såg laborationsrapporten ut som jag och Johanna skrev idag!


Kolla vilken inlevelse Joakim hade när vi lekte med webcamen!
Visst är han söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0