Jag har trampat på en geting!

Det är faktiskt sant, igår när jag och Joakim städade så trampade jag på en geting när jag skulle rysta dammtrasan. Det gjorde svin ont, men bara för att det är ett sommartecken så är det okej! Längtar så himla mkt till sommarn nu! 12 veckor till bara.... tiden brukar gå snabbare än man tror! Kändes som det var jul igår och snart är det påsk.

På tal om påsk så gjorde jag jättefina påsk-muffins till Pernilla och Alexander som kom hit igår! Förövrig så gick vi en långrunda så de skulle få se lite av Kristianstad. Det var jättefint väder och minst 17 grader ute, så det var solbrillor på och bara en tjocktröja som gällde! Återigen sommarn är påväg. Vi gick först en sväng i stan sen lite längs vattenriket och gick även in och kollade lite på Naturum. Naturum är typ en en jättebyggnad som de har massa fisk- och vattengrejer i som man kan kolla på. Dock inte direkt ett museum utan mer vetenskapshus. Finns ett litet mysigt cafée där oxå, de utforskade vi dock inte, de hade redan stängt. Men det var väldigt trevligt och fint, säkerligen mycket finare när det är grönare och så vidare. Vem vet, kanske blir hela släkten hit och gå längs ån i sommar?

Nä, nu är jag ruggit trött! Även om vi ställer fram klockan idag och den egentligen bara är kvart över åtta så känns det som den är elva i min värld. Var riktigt segt att gå upp imorse, jobb börja ju kl 8.20, fast idag var klockan egentligen bara 07.20 och jag gick upp 06.40! Blir nog sova tidigt idag!

Vi får se om jag skriver något i veckan, dock tenta fredag så är tvek på den fronten. Men man vet aldrig! Hoppas ni alla har det super!!!!


Mina påsk-muffins jag gjorde!


Naturum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0