It's gonna be better!

Suttit och pluggat och räknat kemi i flera dagar nu. Bitarna börjar falla på plats så det känns bra, tentan är faktiskt om två veckor så har ganska gått om tid kvar att fatta det sista. Dock får jag nog snacka med Bengt som är kursansvarig nästa vecka. Han sa att jag kunde komma och fråga om jag inte fatta något, då jag missa en del när jag låg hemma sjuk. Finns en del som jag inte fattar något av, men det var bara lite så jag är inte helt körd. Kan ju alltid hoppas det inte kommer någon fråga på det på tentan, eller?

Annars så rullar allt på som vanligt. Idag så var jag och Joakim och storhandlade så det finns MASSA med mat hemma nu. Vi gjorde matplanering typ 2 veckor fram så vi ska slippa handla så ofta. Så närmaste två veckorna blir det inte att köpa annat än mjölk, bröd och frukt samt grönsakor som inte håller så länge. Vi är duktiga!

Sen så måste jag få ut mina aggretioner på Bokus! Beställde två böcker till sista kursen jag ska ha denna terminen, tänkte jag skulle vara ute i god tid. När jag får böckerna så var den ena fel, var sjunde upplagan när jag ville ha sjätte. Så jag ringde, de bad om ursäkt och sa att skriver jag en vissa adress + frisvar och ett nummer jag fick av dem så skulle jag inte behöva betala portot samt att de skulle skicka rätt bok. I och med att jag jobbat med post så vet jag att väger det över 2 kg kan man inte skicka det som brev (min bok väger 2,7 kg) och alltså frisvar. Jag fråga henne om det funka ändå och hon svara att i och med numret efter så ska det gå. När jag idag skulle skicka tillbaka boken, samt hämta den nya tror ni inte att jag för det första fick betala 150 kr frakt för den som skulle i retur och boken jag hämta ut (som skulle vara rätt upplaga) också var sjunde upplagan! Man blir lack! Så jag fick ringa idag, de bad återigen massa om ursäkt och sa iaf denna gången att de skulle skicka hem retursedel för den andra som var fel och sa även att jag fick den sjunde som ersättning då den sjätte inte fanns. Då är min fråga... Frågar man inte kunden om den vill ha sjunde istället för sjätte om den sjätte upplagan inte finns?! Sen varför står boken med på hemsidan om den inte finns?!
I alla fall har jag nu beställt den från Bokia istället så hoppas vi på att de är bättre.

Oj, vad långt inlägget blev helt plötsligt! Men jag måste berätta en upptäckt jag gjort. Jag har aldrig gillat fetost och sen idag bara vips var det gott! Är det inte knäppt? Blivit stor flicka helt plötsligt! Men nu ska jag sätta mig framför tvn lite, hemma själv då Joakim är och testar att träna med Kristianstads Preditors.

P.s Mamma och pappa, jag mår bra och tar hand om mig. Ringer er till helgen!


Var bara tvungen att visa en bild på Kristianstad när jag och Joakim var ute och gick!


Visst är vi söta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0