Låter som att balkongen håller på att blåsa sönder!

Jag kan ju säga er alla att just nu känner jag mig inte alls trygg, även om jag sitter inomhus! Jag har rullat ner alla persienner så jag slipper se ut genom fönsterna då det VERKLIGEN är storm utanför. Det låter bokstavligen som om balkongen håller på att blåsa av, vi får helt enkelt se imorn om den är kvar! Rädslan blir inte mindre av att jag sitter och smsar Palle som säger att det flyger möbler utanför sin lägenhet. Dessutom har jag fått höra taket på ett hus har blåst av, det blir bara bättre och bättre. Men min HSB-lägenhet är 110% säker och taket kommer inte blåsa av även om lägenheten är på översta våningen, right?!

Bortsätt från blåsten är det massa bra! I onsdags så bakade jag och Palle underbara nutellamuffins och hade en trevligt girlsnight med massa snack. Vi skulle bara ses i dryga 2-3 timmar, men whooops så blev det visst 6 timmar istället. Men jag klagar absolut inte!

Har ni alla tänkt på att det är mindre än en månad till julafton? Jag typ dör, vad hände med tiden liksom? I fredags började i alla fall jag och älsklingen att julpynta lite... och verkligen ytterst lite, men behövs inte så mycket egentligen. Julen kommer ändå firas hos mormor och morfar, så kommer inte direkt sätta upp någon julgran. Dessutom åker min älskade Joakim till Gran Canaria den 17 dec, kommer bli tomt och ensamt i en vecka. Men blev några tomtar och julstjärnor som får hålla mig sällskap och bli mitt ljus den veckan.

Något annat trevligt att berätta var att idag kom Joakims mamma Sussi och hennes sambo Robban hit, samt lillasystern Jenny och hunden Rocky. Blev massa trevligt då de faktiskt aldrig varit här förut och vi åt tacopaj och baconpaj samt ploppchokladmousse till efterrätt. Smaskens säger jag! Vi gick även en lång runda i blåsten med ett leende på läpparna och kolla in julmarknaden i Kristianstad. Dessutom fick jag en underbar filt av Sussi! Ljusgrå filt på utsidan i samets och vit päls på insidan, helt underbar och varm. Precis vad jag behöver under denna rugga höst/vinter, vad det nu än är! Massa tack för den!

Nu ska jag krypa ner under filten och se lite Grey's Anatomy och sen sova! Börjar känna mig gammal, blir typ trött klockan halv nio och sen sover jag tio. Men imorn är ett en viktigt dag, för jag ska fört till skolan på föreläsning sen på arbetsintervju! Håll tummarna! Sovgott och godnatt!


Nutellamuffinsen som jag och Palle bakade!


Pajerna och ploppmoussen vi åt idag!


Den underbara filten jag fick av Sussi!


Kolla mamma och pappa så fint det är i förnstret och balkongen i bakgrunden!


Sen några bilder på min älskade pojke!
Han är något av det bästa som hänt mig! Älskar dig! <3



Kommentarer
Postat av: Just me

Det är bara på Krebo taket blåser av ;)

2011-11-27 @ 20:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0