Detta är bara början!

Jag kom in, en av fem som kom in på biologiprogrammet med inrikning cellbiologi på Högskolan Kristianstad. Det kändes dumt att gå miste om chansen så på loppet inom en månad hade jag köpt en lägenhet i Kristianstad, flyttat hit och jag tänkte göra Kristianstad till mitt!

Just nu trivs jag som fina fisken i vattnet, men det har inte alltid känts såhär. Jag flyttade till en stad där jag inte kände någon och inte ens visste vilket håll man skulle gå för att hitta till stan, klart  jag var nervös och rädd men även förväntansfull. Första veckan sov jag dessutom på en luftmadrass med blott ett köksbord i köket och kartonger på golvet. Men redan på introduktionsdagen träffade jag någon som såg till att lite av alla tvivel försvann. Jag träffade min nog närmaste och bästa vän i Kristianstad, göteborgaren Pauline som var i samma sits som mig. Vi fick dessutom åka till en radiointervju tillsammans där de fråga varför vi just valt att flytta till Kristianstad och plugga i denna lilla stad. Hon är nog en av de trevligaste och häftigaste männskor jag mött och jag lovar att hon kommer se till att jag aldrig kommer ha tråkigt i Kristianstad. Jag kan alltid prata med henne om jag funderar över något och vi hjälper varandra lite varje dag med att växa upp och bli lite mognare. Även om jag nog aldrig kommer bli vuxen egentligen! Hon har dessutom hjälpt mig att göra en budget och jag hjälper henne att lära sig laga mat. Lägenheten är dessutom till mestadels klar förutom en vägg i hallen där jag vill ha en fräsig kaos-tapet som fondvägg. Hur coolt hade inte det blivit? Måste också tillägga att min älskade pojkvän Joakim har flyttat in och jag är så glad att han vill vara en del av denna resan med mig.

Så kära mamma, pappa när och kära! Ni behöver inte vara orolig över att jag inte skulle ha underbara människor runt mig för jag har bästisen Pauline och sambon Joakim samt får jag inte glömma mina fina kurskamrater som jag träffar i skolan varje dag Jennifer, Frykholm, Kalle och Hassini. Tillsammans blir vi The Fantastic Five som klarat alla tentorna hittills! Två kurser är alltså klara. Genitiken och Medicinska Mikrobiologi, där jag dessutom fick VG. Lite stolt ska man vara över sina prestationer! Nu håller jag på att läsa Cellbiologi och jag ångrar inte en sekund över att jag valde att ta chansen att läsa detta programmet och flytta till Kristianstad.

Allt tvivel på att jag kommer vara ensam resten av livet och att jag inte kommer klara av detta är som bortblåst! För varje dag som går vill jag bara ha mer!



Här kommer lite bilder på de fina 37 kvm i lägenheten, även om lite förändringar har skett sen bilderna togs så förstår ni helheten.


Soffhörnan vid ballkongen!


Bilder på köket och lite mer av vardagsrummet samt sängen!


Almvägen där jag och Joakim bor!


Den mysiga bakgården med grillplats!


Var bara tvungen på att ladda upp en bild på min underbara göteborgare!
Hon är bara för snygg!




Kommentarer
Postat av: Du vet vem det är! ;)

Jag älskar dig!! <3

Svar: och jag dig! <3
kristinaskristianstad.blogg.se

2011-11-24 @ 00:48:11
Postat av: Fia

Hej! jag hittade din blogg runt hörnet när jag var inne och letade lite info om just cellbiologprogrammet på Kristianstads högskola. Jag har nämligen sökt in på programmet nu till vårterminen 2014. Jag läste i ett inlägg du skrev att du var en av fem som kom in på programmet när du sökte in. Ville bara dubbelkolla om det verkligen bara kom in fem personer då du sökte? tack för hjälpen!

Svar: Hej ! När jag sökte in tog de bara in fem, men de tar in fler nu! Du kan kolla hur många de tar in på www.vhs.se under statistik-fliken. Man läser även med många andra program, så det är aldrig ensamt! Har du fler frågor eller liknande får du gärna höra av dig till mig igen! Lycka till med intagningen 😊
kristinaskristianstad.blogg.se

2013-11-30 @ 17:07:05
Postat av: Fia

Okej, förstår! det är ju bra att man samläser med andra, när man är så få i klassen :) Jag kom in på programmet! Så tänkte fråga efter din facebook eller så, så kan du berätta mer! om du har lust.

Svar: Kul att du kim in! Absolut att du kan lägga till mig på Facebook! Jag heter Kristina Lövberg, tror länken till min Facebook är www.facebook.com/kristina.lovberg!
kristinaskristianstad.blogg.se

2013-12-11 @ 21:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0