Grodor hoppar runt överallt!

I tisdags var det tentamen som gällde, en av två tentor är alltså nu gjorda i kursen grundläggande cellbiologi. Det känns verkligen skönt och nu får vi alla hålla tummarna för mig att det gick bra, kändes faktiskt helt okej även om de är svårt! Ledigt blev det inte utan redan dagen efter fortsatte vi med ny föreläsning och andra saker. Anledningen till detta är för att vi ska kunna få lite ledigt över julen. Dessutom så ska jag försöka bli klar med en av uppgifterna som ska vara klar efter jul så jag slipper ha båda över axlarna. Satsar på att bli klar med den vi fått ut nu samt laborationsapporten på laborationen vi har nästa veckan. Den sista uppgiften kommer vi inte få förrän den mellan 19-22 dec så de kommer behöva göras under julen. Men bara att bita i det sura äpplet och le samt försöka njuta lite under jul!

För er som inte vet kommer jag troligen vara i Lomma från 22-23 dec till 8 jan. Jag ska dock jobba lite på Statoil vilkejag ser framemot, pengar är bra! Ska även försöka att lyckas med att träffa nära och kära också! Längtar faktiskt lite hem, var ett tag sen nu. Jag trivs fortfarande som fisken i vattnet och har det bra, så det behöver ingen tvivla på!

Annars i veckan så kom underbara Clara upp hit i tisdags och firade med mig att jag hade gjort tentan samt hjälpte till med julklapparna. Så nu kan jag meddela att julklapparna är nästan klara och inslagna. Vet att du är lite sugen på att veta vad du ska få lillebror!!!!

Igår så lagade Joakim mat, en underbar kyckling i ostsås med ris blev det. Aldrig ätit det innan och det var supergott. Han kommer få laga mat fler gånger ska jag säga. Häromdagen så gjorde han även köttfärsås på ett lite annorlunda sätt än vad jag brukar göra och det var nog den godaste köttfärsåsen jag ätit! Borsätt från mammas i alla fall! En annan grej som är hänt att efter jul ska jag börja jobba på badet i Kristianstad. Alltså gick den arbetsintervjun jag berätta om innan bra!

Sen måste jag berätta värsta grejen! Jag har hitta den roligaste och mest beroende appen till mobilen. Som ni alla vet så har jag alltid haft "a thing" för grodor. Guess what?! Jag har hittat en app som heter Pocket Frogs. Man odlar upp sina egna grodor och korsar dem med andra så att man får fram speciella sorter. Sen så kan man sälja dem så man får pengar att köpa saker till dem samt nya habitat. Sen så när de inte är så glada så måste man ta de till dammen och hoppa runt så de får äta trollsländor. I dammen kan man även hitta paket med nya grodor i, löv, blommor, underlag och pengar. Dessutom så så kan man tävla med dem och bygga pussel så kan man vinna ännu mer pengar. Helt beroende av detta spelet, är typ som Tammagotshi 2,0!

Men nu börjar det bli dags för att göra kvällsmat. Ska göras potatis i ugnen och kotletter samt lyxa till det med lite efterrätt! Ha det så bra!
P.s Mamma och pappa, ska försöka ringa er i helgen! KRAM


En typisk föreläsning på 3,5 timmar!


Här har ni GRODSPELET!!!!!


Mina grodor samt nursery där äggen ska kläckas!


Här ska det tävlas! Kan meddela min i mitten vann detta loppet!


Här har ni mina grodor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0